Mio c250 unlocked

<< < (5/11) > >>

muntdrop28:
Citaat

Now copy the "MioMap" directory files of the compressed archive in the "MioMap" directory just created. (Watch out it's the second directory "MioMap"!!!).

Welk compressed archive wordt hier precies bedoeld ? welke bestanden dus ?

thanks, Ralph

mlitn:
het 'zip' of 'rar' bestand dat je gedownload hebt

texx:
Citaat van: billyturf op  2 Mei 2007, 20:05:57

Hoi Norman,

Ik heb volgende site gevolgd:

http://foro.todopocketpc.com/showthread.php?t=131209
http://foro.todopocketpc.com/showthread.php?t=137668

en hierbij een copy van de handleiding in het engels:

***  Application manager for Mio DigiWalker C250  ***

It's a collection of applications for a visual and accessibility interface upgrade of the MioMap DigiWalker C250 model. An algorithm is also provided for an automatic interface recover in case of a complete reset (hard reset).

The installation is not particulary hard if the detailed instructions are followed:

1. First make a "hard reset" (press the start button for at least 6 seconds) and restart the device without pressing any more button.

2. Launch "Mio Transfer Hack C250" (watch out, not "Mio Transfer Hack"!!!) and in case a "\My Flash Disk\Script" directory is present, DELETE it.

3. Rename "\My Flash Disk\MioMap\MioMap" directory into "MioMap2", so that the directory tree becomes "\My Flash Disk\MioMap\MioMap2".

4. Create a directory named "MioMap" in the path "\My Flash Disk\MioMap\Miomap" so that in place of the first directory "MioMap" there are now two directories, "MioMap" and "MioMap2". In the "MioMap2" directory are located the navigator original files --> DON'T TOUCH ANYTHING HERE. Ending this step this structure has to be present:

My Flash Disk
    |
    |MioMap
        |
        |MioMap  <-- Files needed for the unlocking
        |MioMap2 <-- Original files

Now copy the "MioMap" directory files of the compressed archive in the "MioMap" directory just created. (Watch out it's the second directory "MioMap"!!!).

5. Create a "Script" directory in the "\My Flash Disk" directory and copy the "Script" directory files [of the compressed archive] in this one [just created], so that the directory tree results like is shown:

My Flash Disk
    |
    |Script <-- Files

6. When all files are copied, close "Mio Transfer Hack C250" pressing the EXIT button.

7. MAKE A HARD RESET.

8. After turning on the device, press on "MioMap". A file manager will open. We have to go to "\My Flash Disk\MioMap\MioMap" directory and launch the "AUTOPATCHER.exe" file. An information window will open saying the system has been recalled. Press OK and the system will restart.

9. After the restart, the application interface will be launched except if a memory card with a "\2577\" directory and an "autorun.exe" file is present. In that case, after the restart THAT file will be launched. This is useful if we want to try some applications which have to be renamed into "autorun.exe". If we don't want this file to be executed, take off the memory card and restart.

Made by: _antonio_ in collaboration with "Todo Pocket PC" community forum
(http://foro.todopocketpc.com)

Release: 3.24r

Translation in english: Nemios

Bij mij is het gelukt om via dit een andere skin te krijgen en ook een andere player en misschien de optie om tomtom te installeren MAAR daar ben ik echter nog mee bezig.

Succes, enne alles op eigen verantwoordelijkheid uiteraard. Heb je vragen dan zal ik proberen te helpen.

Bert

Wat bedoel je met de compressed archive? :hello:

Grt texx

cmus:
Hallo,

ik heb het allemaal doorgelezen maar kom er niet uit.
er wordt geschreven over de map flash disk en script maar deze kan ik op mijn Mio 250 niet gevonden krijgen.

kan mij iemand het unlocken iets specifieker uitleggen en vertellen waar ik de benodigde files kan downloaden?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Mac:
***  Applicatie manager voor Mio DigiWalker C250  ***

Het is een verzameling programma's voor het unlocken van de MioMap DigiWalker C250, inclusief een algoritme voor het automatisch opnieuw unlocken na een hard reset.

De installatie is niet erg moeilijk als de aanwijzingen worden opgevolgd:

1. "Hard reset" de Mio (druk de start knop tenminste 6 seconden is) en laat het apparaat opstarten zonder andere knoppen in te drukken.

2. Start het "Mio Transfer Hack C250" programma (let op, niet de 'gewone' "Mio Transfer Hack"!!!). Als je op de Mio de map "\My Flash Disk\Script" aantreft, verwijder die dan.

3. Wijzig de naam van de map "\My Flash Disk\MioMap\MioMap" in "MioMap2", zo dat de volledige naam van de map "\My Flash Disk\MioMap\MioMap2" wordt.

4. Maak een nieuwe map met de naam "MioMap" als sub-map van de map "\My Flash Disk\MioMap". Nu heeft de map "\My Flash Disk\MioMap" dus twee submappen: "MioMap" and "MioMap2". In de "MioMap2" map staat het originele MioMap programma met alle bijbehorende bestanden --> WIJZIG NIETS AAN DEZE BESTANDEN. De mappen structuur ziet er als volgt uit:

My Flash Disk
    |
    |MioMap
        |
        |MioMap  <-- Bestanden voor het unlocken
        |MioMap2 <-- Originele bestanden van het MioMap navigatie programma

Kopieer nu de bestanden die in het unlock bestand, in de map "MioMap", staan naar de map met de naam "MioMap" die je zojuist op de Mio gemaakt hebt (let op dat je de map "\My Flash Disk\MioMap\MioMap" gebruik en niet de map "\My Flash Disk\MioMap"!!!).

5. Maak een nieuwe map met de naam "Script" als sub-map van de map "\My Flash Disk" en kopieer de bestanden die in het unlock bestand, in de map "Script", staan naar de map die je zojuist op de Mio gemaakt hebt. De mappen structuur ziet er als volgt uit:

My Flash Disk
    |
    |Script <-- Bestanden

6. Als alle bestanden gekopieerd zijn, beŽindig je het "Mio Transfer Hack C250" programma door op de EXIT knop te klikken.

7. HARD RESET de Mio.

8. Nadat de Mio opgestart is, klik op de 'knop' om MioMap te starten. In plaats van het navigatie programma zie je nu een programma dat een beetje op de Windows verkenner lijkt. Ga daarmee naar de map "\My Flash Disk\MioMap\MioMap" en start het programma "AUTOPATCHER.exe" (dubbelklik op de naam). Er wordt een bericht getoond waarmee aangegeven wordt dat het systeem opnieuw geladen is. Klik op OK en het systeem start opnieuw.

9. Na het opnieuw starten wordt het Mio menu weer afgebeeld, tenzij een SD kaartje in de Mio zit, met daarop een map met de naam "\2577", waarin een programma met de naam "autorun.exe" staat. In dat geval, wordt DAT programma gestart na het opnieuw starten van de Mio. Dat is handig als je een programma wilt uitproberen. Wijzig de naam van het programma in "autorun.exe" en zet het op een SD kaartje in de map "\2577". Wil je dat programma niet gebruiken, haal je simpelweg het SD kaartje uit de Mio en start je de Mio opnieuw.

Gemaakt door: _antonio_ in samenwerking met het "Todo Pocket PC" forum
(http://foro.todopocketpc.com)

Release: 3.24r

Engelse vertaling      : Nemios
Nederlandse vertaling: Mac

Downloads: Mio Transfer Hack C250
                het unlock bestand

Navigatie

[0] Berichten index

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina